Entersoft: Στην τελική ευθεία για έξοδο από το Χρηματιστήριο;
Η Entersoft, μια από τις κορυφαίες εταιρείες λογισμικού επιχειρήσεων στην Ελλάδα, βρίσκεται στην τελική ευθεία για έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών. Η Verdalite Limited, εταιρεία συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, έχει εξασφαλίσει το 87,31% των μετοχών της Entersoft, θέτοντας τις βάσεις για μια σημαντική αλλαγή στο τοπίο του κλάδου.
Η Verdalite απέκτησε πρόσφατα 8,19% επιπλέον μετοχές της Entersoft, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής της στο 33,58%. Παράλληλα, έχει συμφωνήσει με μετόχους που κατέχουν το 53,73% των μετοχών, φέρνοντας το συνολικό ποσοστό που έχει εξασφαλίσει κοντά στο 87%.
Για να βγει η Entersoft από το Χρηματιστήριο, η Verdalite οφείλει να συγκεντρώσει πάνω από 90% των μετοχών. Πηγές της αγοράς θεωρούν δεδομένο ότι θα υπάρξει εξαγορά και του υπόλοιπου 3% περίπου, οδηγώντας στην αποχώρηση της εταιρείας από το ΧΑ.
Το τίμημα αγοράς των μετοχών αγγίζει τα 240 εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό που κρίνεται υψηλό από πολλούς. Ωστόσο, οι προσδοκίες για σημαντική ανάπτυξη της Entersoft τα επόμενα χρόνια scheinen να δικαιολογούν το υψηλό κόστος.
Η εξαγορά της Entersoft από την Olympia φέρνει αλλαγές στο τοπίο του λογισμικού επιχειρήσεων. Η Olympia, μέσω της Entersoft, θα ελέγχει πλέον δύο από τις τρεις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, δημιουργώντας έναν ισχυρό ανταγωνιστή απέναντι στην Epsilon Net του Γιάννη Μίχου.
Η Entersoft παρουσίασε διψήφια ανάπτυξη το 2023, με τον κύκλο εργασιών να αγγίζει τα 37,8 εκατομμύρια ευρώ και τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 8,8 εκατομμύρια ευρώ. Η ανάπτυξη αυτή, σε συνδυασμό με την εξαγορά από την Olympia, θέτουν τις βάσεις για μια δυναμική πορεία της Entersoft τα επόμενα χρόνια.
Πηγή: mononews
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) υπό το κριτήριο των Morgan Stanley και Deutsche Bank
Δύο από τις μεγαλύτερες επενδυτικές τράπεζες, η Morgan Stanley και η Deutsche Bank, ξεκίνησαν την κάλυψη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με ουδέτερη σύσταση. Η τιμή-στόχος ορίζεται στα 8,70 ευρώ από την Morgan Stanley και στα 8,80 ευρώ από την Deutsche Bank, μηδενίζοντας περιθώρια ανόδου από την τρέχουσα τιμή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η Deutsche Bank στηρίζει την ουδέτερη στάση της, εξηγώντας πως ο τομέας αερομεταφορών, που αντιπροσωπεύει περίπου το 50-55% των καθαρών εσόδων του ομίλου, φέρει εγγενή ασφάλεια λόγω του ρυθμιστικού πλαισίου. Η σταθερή ροή εσόδων, προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, θωρακίζει τον ΔΑΑ από τυχόν μεταβολές στην κίνηση.
Παράλληλα, η Deutsche Bank αναγνωρίζει την ανάπτυξη που δύναται να φέρει ο μη ρυθμιζόμενος τομέας των μη αεροπορικών μεταφορών, επισημαίνοντας όμως πως η υλοποίησή της θα λάβει χώρα μακροπρόθεσμα, με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος MAP33. Το πρόγραμμα ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ (σε τιμές 2022) στοχεύει στην αύξηση της χωρητικότητας από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2024-2028. Συνολικά, η Deutsche Bank προβλέπει σταθερά καθαρά κέρδη εκτός του τομέα των αερομεταφορών ύψους 67-68 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως έως το 2026.
Η Morgan Stanley, από την πλευρά της, υπογραμμίζει πως ο ΔΑΑ δεν αποτελεί ένα τυπικό ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, παρουσιάζοντας ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όσον αφορά την παραχώρηση, τη ρύθμιση, το μικρό λιανικό αποτύπωμα, το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα και την πολιτική υψηλών μερισμάτων.
Η Morgan Stanley θεωρεί τον ΔΑΑ ως ένα ομόλογο συνδεδεμένο με ένα option, κρίνοντας πως η τρέχουσα αποτίμηση είναι δίκαιη. Ξεκινώντας με σύσταση “Equal Weight” και τιμή-στόχο στα 8,7 ευρώ, η τράπεζα επισημαίνει τα πλεονεκτήματα του ΔΑΑ:
- Σταθερό προφίλ μερισματικής απόδοσης, βασισμένο σε ένα λειτουργικό μοντέλο χαμηλού κινδύνου.
- Βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη, στηριγμένη στην αυξημένη κίνηση.
- Μεσοπρόθεσμη ανοδική πορεία από την επέκταση των τερματικών σταθμών, ωθώντας τις μη ρυθμιζόμενες μη αεροπορικές δραστηριότητες.
Πηγή: EURO2day
Η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη βαλτώνει, ο Fitch μειώνει τις προβλέψειςΣύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch, η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη αναμένεται να αγγίξει μόλις το 0,6% το 2024, με την ύφεση στη Γερμανία να λειτουργεί ως βαρίδι για το μπλοκ. Η πρόβλεψη αποτελεί πτωτική αναθεώρηση σε σχέση με προηγούμενες εκτιμήσεις, φέρνοντας στο προσκήνιο ανησυχίες για την οικονομική σταθερότητα της περιοχής.
Η γερμανική οικονομία, η οποία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της Ευρωζώνης, πλήττεται από διαρθρωτικά προβλήματα, όπως η έλλειψη εργατικού δυναμικού και η αδυναμία παραγωγικότητας. Επιπρόσθετα, δέχτηκε πλήγμα από μια σειρά αρνητικών γεγονότων, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση.
Παρότι η γερμανική οικονομία αναμένεται να ανακάμψει το 2ο τρίμηνο του 2024, η ύφεση επηρεάζει αρνητικά και τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης, με τη Γαλλία να δέχεται ιδιαίτερα ισχυρό αντίκτυπο.
Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες αισιόδοξες νότες. Η ανάπτυξη στην Ισπανία και την Ιταλία αναμένεται να παραμείνει σε υγιή επίπεδα, λειτουργώντας ως αντίβαρο στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Γερμανία.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) αναμένεται να στηρίξει την ανάπτυξη μειώνοντας τα επιτόκια. Η Fitch προβλέπει 75 μονάδες βάσης μείωση έως το τέλος του 2024, με την πρώτη μείωση να τοποθετείται τον Ιούνιο.
Εν τω μεταξύ, η αύξηση των μισθών, αν και επιβραδύνθηκε το 4ο τρίμηνο του 2023, παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Η ΕΚΤ παρακολουθεί στενά την εξέλιξη, καθώς ανησυχεί για πιθανές ανοδικές πιέσεις στον πληθωρισμό.
Συμπερασματικά, η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη οδεύει προς ένα αργό 2024, με την ύφεση στη Γερμανία να αποτελεί τροχοπέδη. Η ΕΚΤ αναμένεται να δράσει ρυθμιστικά με μειώσεις επιτοκίων, ενώ η πορεία του πληθωρισμού θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των μισθών.
Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος